Glasögonskoj(are)!

7 Nov

För er som ska ut och resa och vill se stekheta ut på någon strand långt bort i vinter så har jag ett tips. Ett hett tips! Skit i att investera i de de dyraste eyewearen för de kan vara skit. Riktig skit. Sämre än glasögon för 60 stycken enkronor på HM. I ett laboratorietest fick ett par solglasögon från Chanel för 2000 kronor duktigt med pisk av ett par från HM för… 60 kronor! Grrrrrrrrr…

Laboratorietestet var indelat i fyra delar:

– UV-skydd. Klarar glasögonen att filtrera bort de ultravioletta strålarna?
– Optisk kvalitet. Bra solglasögon ska inte ha någon brytning.
– Hållbarhet. Vad händer vid lättare slag?
– Reptålighet. 400 gram sand hälldes på glasögonen.

Och ett par från HM var bättre! Ja, någon måste skoja grovt med oss människor. Vilka glasögonskojare!

20 svar to “Glasögonskoj(are)!”

  1. Madde 8 november, 2007 den 8:12 f m #

    Hihi… Det var sjukt roligt.

  2. Anna 8 november, 2007 den 9:01 f m #

    No no, im not loosing it – läser du inte min blogg, jag har ju aldrig förlorat😉

    Rätt ska vara rätt och jag hoppas att resten sköter sig själv.

    Anyhow, former model… Varför har du inte sagt det innan?

  3. Anna 8 november, 2007 den 9:24 f m #

    Klart man är lite romantiker! Hur skulle världen annars se ut..

    Så jävla tråkigt i bloggvärlden, en droppe blir en jävla tsunami. Hade det inte varit för pengarna jag får in på bloggen så hade jag nog börjat skriva dagbok här hemma eller så…

    Suck. Uttråkad.

  4. Erik Olsson 8 november, 2007 den 9:38 f m #

    …det bankar ett hjärta…😉

  5. Anna 8 november, 2007 den 9:45 f m #

    Men Erko… vem vill inte ha kontroll?

  6. Anna 8 november, 2007 den 11:49 f m #

    Haha, kardborre.. ja, det må jag säga!

    Telefonintervju idag för ett flashigt jobb… Håller du tummarna?

  7. Anna 8 november, 2007 den 11:52 f m #

    Nu behöver du inte känna dig stött längre🙂

  8. Anna 8 november, 2007 den 11:56 f m #

    Någon ej beskuren morgonrocksbild kommer du inte få skickat till Yahoo. Idag är det en skabbdag – då fastnar man inte ens på kort!

  9. Erik Olsson 8 november, 2007 den 11:58 f m #

    hehehehe

  10. Anna 8 november, 2007 den 12:02 e m #

    Inte mutförsök – då sätter jag mig på tvären!

  11. Anonymous 8 november, 2007 den 12:09 e m #

    Undermedveten fast ändå medveten så mutar du mig med fina möbler också.

    Nu har du väl ändå tagit det ett steg för långt va?😉

  12. Krissie 8 november, 2007 den 1:24 e m #

    Hej!
    Har en fråga till dig angående resor som jag undrar om du kan svara på. I vinter (januari/februari) tänkte jag och min pojkvän åka till ett ”paradis” resemål ex Maldiverna och Seychellerna, problemet är att det är lite lång flytid dit då vi nog bara ska vara borta 1 vecka. Så har du nått tipps på ett bra liknande resmål fast med flygtid på max 10 tim?
    Tack på förhand!

  13. Erik Olsson 8 november, 2007 den 6:22 e m #

    Just Seychellerna är ett bra – men dyrt alternativ – med tanke på flygtiden. Om ni villgöra något galet rekommenderar jag Trädhotellet i Okavangodeltat i Botswana.

  14. Anna 8 november, 2007 den 6:42 e m #

    Hallå, delar inte soulmates allt eller?😉

  15. Anna 8 november, 2007 den 6:52 e m #

    Skicka hud på hotmail!
    Pronto!😉

  16. Anna 8 november, 2007 den 8:28 e m #

    Du skämtar med mig aprilo, honey? :O

  17. Anna 9 november, 2007 den 10:02 f m #

    Goodmorning sunshine😉

  18. Anna 9 november, 2007 den 4:10 e m #

    Sköna.. överraskningar😉
    Haha.

  19. Anna 10 november, 2007 den 4:39 e m #

    Och bilen går bra?

  20. Anna 10 november, 2007 den 6:04 e m #

    Åh, vad jag älskar hur du trollar med orden.

    Jag ska tydligen festa ikväll igen. Gick hem hos hockeygrabbarna😉

Kommentera

