Bästa stranden?

5 Nov

DN:s läsare tycker att: ”Tulum på Yucatanhalvön i Mexiko är världens bästa strand enligt DN:s läsare. Med 18 procent av rösterna vann den klart över Sudersand på Fårö och Elafonissis på Kreta som kom tvåa och trea.”

Själv tycker jag:
– Australien
• Whitehaven Beach, Whitesunday Island
• Dunk Island, nära Cairns
• Hamilton Island (hjärtformat rev på bilden)
– Malaysia
• Tioman Island
• Long Beach, Kecil Island, Perhentian Islands
• Turtle Beach och Golden Beach, Similajau National Park, Sarawak
– Filippinerna
• White Beach, Boracay Island
– Vietnam
• China Beach, mellan Da Nang och Hoi An

– Stilla havet
• Matira Beach, Bora Bora, Franska Polynesien
• One Foot Island Beach, Aitukaki Island, The Cook Islands, Samoa (amerikanska)
• Aleipata Beach, Upolu Island, Västra Samoa
• Ha’apai Islands, Tonga
• Yasawa Island, Fiji
– Indiska oceanen
• Flic en Flac, Mauritius
• Norra kusten, Zanzibar
• Anse Source d’Argent, La Digue Island, Seychellerna Karribien
• Pink Beach, Harbour Island, Bahamas
• South Water Caye, Belize
• Ste-Anne beach, Grande-Terre Island, Guadeloupe
• Diamond beach, Martinique
• Englishman’s Bay, Tobago
• Grace Bay, Provo Island, Turks and Caicos
• Trunk Bay, St John, Virgin Islands

17 svar to “Bästa stranden?”

  1. Anna 5 november, 2007 den 8:49 e m #

    Jag hade hårigare ben än hockeyspelaren. Det var verkligen illa.. Inte ljuvligt. Gräsligt. Bokstavligen.

  2. Nina P 6 november, 2007 den 8:57 f m #

    Vilken söt bild!😉

  3. Anna 6 november, 2007 den 1:19 e m #

    Martha är ju skön. Hon skakar galler och blir mer känd och drar in storkovan på bara det…

    Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag funderar på ta steget hur hemmafruandet..

  4. Anna 6 november, 2007 den 1:27 e m #

    Äh, det tar ju bara en timme med tåget😉

    Vad har du att erbjuda?😉

  5. Erik Olsson 6 november, 2007 den 1:30 e m #

    Bra att du ser positivt på det hela.

  6. Anna 6 november, 2007 den 1:35 e m #

    Okej.. Hm.. money talks…

  7. Anna 6 november, 2007 den 1:44 e m #

    Jag ska se om jag kan skrapa fram någon bild… För din skull. Eller var det för min skull? Hm…

  8. Nea 6 november, 2007 den 3:44 e m #

    Hej! jag tänkte fråga dig om du varit till Brittiska Guyana? och om du i så fall vet hur man billigast tar sig dit? tack för en bra blogg!

    /Nea

  9. Erik Olsson 6 november, 2007 den 7:05 e m #

    …nix… kan bara Franska… och Djävulsön…😉

  10. evelina 6 november, 2007 den 8:01 e m #

    haha, tell me about it =)

  11. Anna 6 november, 2007 den 8:46 e m #

    Huh?

    Jag är trött på att folk är hjärndöda.

  12. Anna 6 november, 2007 den 9:52 e m #

    Inte är det ofta jag tappar bollen inte. Har hänt en gång i mitt liv och det var inget för mig.. Därför håller jag den helt enkelt i luften och klarar mig alldeles utmärkt😉

  13. Anna 6 november, 2007 den 9:59 e m #

    Nej, för faan.. Där hade jag många bollar i luften!

    Annat tillfälle i livet som inte är lämpligt att prata om. Det heller.

    Har jag mitt efternamn på mailen btw? :O

  14. Anna 6 november, 2007 den 10:07 e m #

    Herren ger och herren tar, och när han tar tillbaka – då tappar man alla bollar.

  15. Anna 7 november, 2007 den 10:42 f m #

    Haha, det är bra med segt efter en sån fientlig dag som gårdagen. Folk behöver mjukas upp vet du väl?😉

  16. Annsingen 7 november, 2007 den 7:14 e m #

    Ja fi för satan du;)

  17. Erik Olsson 7 november, 2007 den 10:13 e m #

    Grymt, men så är det… Livet är inte rättvist!😉

Kommentera

